«Корпоратизація «Укрзалізниці» означає, що вона на 100% належатиме виключно державі. Будь-які спроби приватизації «Укрзалізниці» ні в кого не пройдуть», - наголосив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк на засіданні Уряду в середу, 2 вересня.
Арсеній Яценюк підкреслив, що в той же час має відбутися «кардинальна зміна системи менеджменту і реальна прозорість і боротьба з корупцією в системі «Укрзалізниці».
Він наголосив, що за останні два десятки років керівництво «Укрзалізниці» «практично присвоювало собі статус залізничних олігархів»: «Обсяги розкрадань на залізниці були неймовірні. Тому до того моменту доки залізниця є класичним державним підприємством, вона залишається анклавом корупції».
«Нарешті «Укрзалізниця» відійде від своєї старої корупційної складової та радянської моделі функціонування і стане державною компанією, яка надає якісні сервіси як для громадян України, так і для українських підприємств», - наголосив він.
Корпоратизацію «Укрзалізниці», зазначив Глава Уряду, він розглядає «не тільки з точки зору покращення сервісу та прозорості цієї компанії»: «Публічне акціонерне товариство «Українські залізниці» повинно стати однією з рушійних сил української економіки».
«Ми самі виготовляємо вагони; рейки, шпали, колеса. Рівень локалізації по модернізації української залізниці - 100% робиться все в Україні. Росія нам перекрила ринки. Але внутрішній попит на вагони, локомотиви і залізничну інфраструктуру – неймовірний», - наголосив він.
Глава Уряду підкреслив, що перед Міністерством інфраструктури стоїть завдання невідкладно реформувати "Укрзалізницю" і створити Публічне акціонерне товариство "Українські залізниці". Чим швидше ви це зробите, тим швидше до нас прийде фінансовий ресурс на те, щоби купувати в українських заводів українські вагони, шпали, рейки й локомотиви».
Арсеній Яценюк також доручив Міністру інфраструктури України Андрію Пивоварському у рамках реформування "Укрзалізниці" розробити «план модернізації всієї української залізниці - яким чином ми будемо оновлювати рухомий парк, полотно». Він звернувся до Міністра провести зустріч із представниками українських компаній, які здатні провести модернізацію цієї інфраструктури.
Для такої модернізації, зазначив Арсеній Яценюк, необхідний «серйозний фінансово-економічний пакет»: «Можливо, частину ресурсу ми залучимо з-за кордону, частину - внутрішнього ресурсу. І власники підприємств, де задіяні десятки тисяч людей, також будуть брати відповідний фінансовий ресурс, будуть отримувати додаткові кредити і ми зможемо розпочати широкомасштабну модернізацію української залізниці».